چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

امتیاز دهید
2.3
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع شکل ممکن است برای برخی از افراد کار آسانی نباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یک بار برای همیشه با معرفی ایده‌های جذاب و کاربردی، راه حلی برای این موضوع خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم. برخی از ایده‌ها و تکنیک‌هایی که برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع شکل در این مقاله توضیح داده‌ایم عبارت‌اند از:

  • در نظر گرفتن تلویزیون و شومینه به عنوان نقطه کانونی و چیدمان لوازم بر اساس آن.
  • در نظر گرفتن میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی و چیدمان لوازم بر اساس آن.
  • تقسیم بندی فضای مربعی شکل و ایجاد دو مستطیل کوچک و چیدمان لوازم در این دو مستطیل.

نکات مهم در چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع می تواند چالش برانگیز باشد. زیرا باید فضای پذیرایی را به گونه ای طراحی کرد که از تمام فضای موجود به بهترین نحو استفاده شود. در ادامه به برخی از نکات مهم در چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع اشاره می کنیم:

توجه به ابعاد پذیرایی

اولین قدم در چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع، توجه به ابعاد پذیرایی است. ابعاد پذیرایی تعیین کننده نوع مبلمان و تجهیزاتی است که می توان در آن استفاده کرد. برای مثال، در پذیرایی های مربع کوچک، باید از مبلمان و تجهیزات جمع و جور استفاده کرد تا فضای کافی برای رفت و آمد و جابجایی وجود داشته باشد.

استفاده از مبلمان چند منظوره

مبلمان چند منظوره می تواند فضای پذیرایی را بهینه تر کند. برای مثال، می توانید از یک مبلمان دوار برای ایجاد فضای بیشتری برای نشستن استفاده کنید. همچنین، می توانید از یک میز ناهارخوری تاشو برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید.

استفاده از جزئیات تزئینی

جزئیات تزئینی می توانند به فضای پذیرایی روح و زیبایی ببخشند. استفاده از گلدان های گل، تابلوهای هنری یا حتی چند شمع می تواند فضای پذیرایی را دلنشین تر کند.

در ادامه به برخی از ایده های چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع اشاره می کنیم:

چیدمان مبلمان در کنار دیوارها

یکی از ساده ترین راه های چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع، قرار دادن مبلمان در کنار دیوارها است. این کار باعث می شود که فضای بیشتری برای رفت و آمد و جابجایی وجود داشته باشد.

چیدمان مبلمان به صورت U شکل

چیدمان مبلمان به صورت U شکل یکی دیگر از گزینه های مناسب برای پذیرایی های مربع است. این چیدمان باعث می شود که فضای پذیرایی منسجم و یکپارچه به نظر برسد.

چیدمان مبلمان به صورت L شکل

چیدمان مبلمان به صورت L شکل نیز یکی از گزینه های مناسب برای پذیرایی های مربع است. این چیدمان باعث می شود که فضای پذیرایی بزرگتر و دلبازتر نشان داده شود.

چیدمان مبلمان در مرکز پذیرایی

چیدمان مبلمان در مرکز پذیرایی گزینه مناسبی برای پذیرایی های مربع بزرگ است. این چیدمان باعث می شود که فضای پذیرایی باز و دعوت کننده به نظر برسد.

با توجه به نکات و ایده های ذکر شده می توانید مبل و میز ناهارخوری پذیرایی مربع خود را به گونه ای طراحی کنید که فضایی دلباز، کاربردی و زیبا داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با ایده گرفتن از تکنیک‌های ما یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و شیک برای خودتان طراحی کنید.

30 ایده برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع شکل به مراتب سخت‌تر از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل است. اما نگران نباشید زیرا همانند هر زمان دیگر، ما با راه‌حل‌های خلاقانه خود اینجا هستیم تا در این باره به شما کمک کنیم. در ادامه به شما 30 ایده جذاب برای چیدمان لوازم اصلی و کاربردی یعنی، مبلمان و میز ناهار خوری معرفی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که شما باید این ایده‌ها را به دقت بررسی کنید و هر کدام که به ساختار و متراژ منزل شما نزدیک بود را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنید تا نتیجه دکوراسیون شما خارق العاده شود. 

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع با ایجاد نقطه کانونی

از آنجایی که ما یک فضای مربعی داریم و تمامی اضلاع اتاق با یکدیگر برابر هستند، باید به دنبال راهکاری باشیم تا این هم اندازه بودن را به نوعی تغییر دهیم. یکی از راهکارهای موثر برای این کار، ایجاد یک نقطه کانونی و چیدمان لوازم حول همان نقطه است. نقطه کانونی شما می‌تواند پر مصرف‌ترین و برجسته‌ترین لوازم شما در پذیرایی بعد از میز ناهار خوری و مبلمان باشد. اصلی‌ترین لوازم بعد از میز ناهار خوری و مبلمان، تلویزیون و شومینه است. این دو المان به دلیل مصرف زیادی که دارند نقش پر رنگ‌تری بعد از آن دو المان اصلی دارند. در ادامه برایتان به طور مفصل توضیح می‌دهم که چگونه باید این چیدمان را پیاده سازی کنید.

حالت اول : نقطه کانونی در گوشه اتاق مربعی

فرقی ندارد که کدام المان (تلویزیون و یا شومینه) را انتخاب می‌کنید. در حالت اول ما نقطه کانونی خودمان را به گوشه اتاق پذیرایی منتقل می‌کنیم. این گزینه برای افرادی که شومینه‌هایشان در گوشه اتاق قرار دارد و امکان ایجاد تغییر مکان آن را ندارند بهترین گزینه است.

نقطه کانونی در گوشه اتاق مربعی تکنیکی جذاب برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع دی این تصویر نقطه کانونی تلویزیون و شومینه هستند که در گوشه اتاق مربعی شکل قرار دارند نقطه کانونی در گوشه اتاق مربعی تکنیکی جذاب برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع دی این تصویر نقطه کانونی تلویزیون و شومینه هستند که در گوشه اتاق مربعی شکل قرار دارند نقطه کانونی در گوشه اتاق مربعی تکنیکی جذاب برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع دی این تصویر نقطه کانونی تلویزیون و شومینه هستند که در گوشه اتاق مربعی شکل قرار دارند نقطه کانونی در گوشه اتاق مربعی تکنیکی جذاب برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

قرار است که ما مبلمان و میز ناهار خوری را حول این نقطه کانونم بچینیم با این حال دو روش وجود دارد: تکنیک چیدمان یک: مبلمان را به صورت ال روبه‌روی نقطه کانونی قرار دهید و میز ناهار خوری را نیز در گوشه مجاور نقطه کانونی بگذارید. این گونه حتی اگر درحال صرف غذا بر روی میز ناهار خوری باشید باز هم به نقط کانونی مخصوصا اگر تلویزیون باشد اشراف دارید. تکنیک چیدمان دو: همانطور که نقطه کانونی در گوشه اتاق قرار دارد، مبلمان را به صورت دایره وار، روبه‌روی آن بچینید تا یک فضای خالی در پشت آنها و دقیقا گوشه متقابل نقطه کانونی ایجاد شود. میز ناهار خوری را در این بخش قرار دهید. در هر دو صورت زمانی که شما در حال استفاده از میز ناهار خوری هستید به نقطه کانونی مشرف هستید. دیگر فضاهای خالی را نیز سعی کنید با وسایل ساده، کاربردی و کم حجم پر کنید مانند گل و گیاه، آباژور، کنسول و غیره. اگر به دنبال ایجاد تغییرات جدید در فضای پذیرایی خود هستید پیشنهاد ما به شما خرید میز ناهار خوری مدرن است. باور کنید تاثیر بسیار زیادی در حال و هوای منزلتان می‌گذارد.

حالت دوم : نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق مربعی

برخی از افراد هستند که یا از نحوه چیدمان دو مورد بالا خوششان نمی‌آید و یا بهترین حالت برای منزل آنها انتخاب نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق پذیرایی است. در چنین شرایطی ما این دو تکنیک زیر را توصیه می‌کنیم. در این تصویر نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق مربعی انتخاب شده است یک مدل دکوراسیون جذاب مبلمان و میز ناهار خوری برای پذیرایی مربعی شکل در این تصویر نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق مربعی انتخاب شده است یک مدل دکوراسیون جذاب مبلمان و میز ناهار خوری برای پذیرایی مربعی شکل در این تصویر نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق مربعی انتخاب شده است یک مدل دکوراسیون جذاب مبلمان و میز ناهار خوری برای پذیرایی مربعی شکل در این تصویر نقطه کانونی در وسط ضلع اتاق مربعی انتخاب شده است

تکنیک چیدمان سه: اگر تلویزیون و یا شومینه شما در وسط ضلع اتاق قرار دارد می‌توانید مبلمان را دور تا دور آن بچینید. برای مثال یک مبل سه نفره مقابل نقطه کانونی و چهار مبل تک نفره در سمت‌های چپ و راست آن. میز ناهار خوری را نیز می‌توانید به پشت مبل سه نفره منتقل کنید. برخی از افراد از این که مبلی در وسط اتاق باشد خوششان نمی‌آید همچنین اگر فضای اتاق شما کمی کوچک‌تر باشد ممکن است فضا را از آن مقداری که هست، کوچک‌تر نشان دهد. در چنین شرایطی ما روش زیر را انتخاب می‌کنیم. تکنیک چیدمان چهار: مبلمان را مقابل هم در دو راستای اتاق پذیرایی قرار می‌دهیم. به گونه‌ای که یک طرف آن نقطه کانونی باشد و یک طرف دیگر میز ناهار خوری.

انتخاب میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی

ممکن است شما نیز جز آن دسته از افرادی باشید که در منزلتان شومینه نداشته باشید و یا از تلویزیون به ندرت استفاده کنید. در چنین شرایطی چه چیزی می‌تواند جایگزین این دو المان برای انتخاب نقطه کانونی باشد؟ چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع چگونه باید باشد؟! بعد از این دو المان، میزهای جلو مبلی المان‌های مهم و کاربردی در اتاق پذیرایی هستند. برای مثال اگر یک میز جلو مبلی چوب و فلز جذاب دارید و می‌خواهید آن را نقطه کانونی قرار دهید می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید. انتخاب میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی برای دکوراسیون این خانه میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده انتخاب میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی برای دکوراسیون این خانه میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده انتخاب میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی برای دکوراسیون این خانه میز جلو مبلی به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شده

تکنیک چیدمان شش: مبلمان را به صورت ال در یک گوشه انتخابی از اتاق پذیرایی قرار دهید و میز جلو مبلی را مقابل آن بگذارید. در چنین حالتی می‌توانید میز ناهار خوری را در گوشه مقابل آن‌ها و یا مجاور آنها قرار دهید.

تکنیک چیدمان هفت: فضای اتاق را به سه بخش مساوی تقسیم کنید و دو سوم این فضا را به مبلمان و میز جلو مبلی آن اختصاص دهید. میز جلو مبلی را در وسط این فضای دو سوم قرار دهید و مبلمان را دور تا دور آن بچینید. میز ناهار خوری را نیز می‌توانید در مجاورت مبلمان قرار دهید به گونه‌ای که پشت یکی از مبل‌ها قرار بگیرد.

تکنیک چیدمان هشت: مانند گزینه بالا فضا را به سه قسمت تقسیم کنید و دو سوم را برای چیدمان مبل‌ها در نظر بگیرید. اگر مبل‌های تک نفره و یا کوچک دارید این گزینه مناسب شما است. مبل‌ها را در گوشه‌های این فضای دو سوم بچینید و میز جلو مبلی را در مرکز این فضا قرار دهید. میز ناهار خوری را نیز در مقابل نقطه مرکزی قرار دهید. حتی می‌توانید آن را در یک گوشه از فضای یک سوم بگذارید.

یک نکته برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون پذیرایی: اگر تصمیم به خرید میز ناهار خوری چوبی گرفته‌اید، سعی کنید با تهیه المان‌های چوبی دیگری یک ارتباط جذاب در فضا ایجاد کنید. اینگونه هم هارمونی ایجاد کرده‌اید و هم اینکه میز ناهار خوری شما بیشتر به چشم می‌آید. بهترین کار خرید میز جلو مبلی مدرن است که نقش مهمی را نیز در پذیرایی ایفا می‌کند. در ادامه چند نمونه از جدیدترین مدل‌های میز جلو مبلی را مشاهده می‌کنید.

این سبک از میزهای جلو مبلی بسیار جذاب و خاص هستند در این تصویر یک مدل میز جلو مبلی روستیک را مشاهده میکنید این سبک از میزهای جلو مبلی بسیار جذاب و خاص هستند در این تصویر یک مدل میز جلو مبلی روستیک را مشاهده میکنید این سبک از میزهای جلو مبلی بسیار جذاب و خاص هستند

اگر به این سبک از میزهای جلو مبلی علاقه دارید بد نیست به گزینه‌های بیشتر در ادامه نگاهی بیاندازید. 

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع بزرگ

اگر متراژ منزل شما زیاد است می‌توانید از دو تکنیک جذاب برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع شکل خود استفاده کنید. اما قبل از اینکه به توضیح این دو تکنیک بپردازیم مایلم تا مطلبی را خدمتتان عرض کنم. با توجه مطالبی که تا به اینجا گفته شد متوجه می‌شویم که انتخاب و خرید یک میز ناهار خوری جذاب تا چه اندازه در زیبایی پذیرایی منزلمان تاثیر گذار است. از رو قصد دارم دو مدل جذاب میز ناهار خوری که درواقع ترندهای سال 2022 هستند را معرفی کنم. اگر عاشق فضاهای سنتی هستید و یا دکوراسیون منزلتان چوبی است، بهترین گزینه برای شما خرید میز ناهار خوری روستیک است. این میز ناهار خوری دارای ظاهر خاص و خیره کننده است و تکمیل کننده خوبی برای دکوراسیون چوبی منزل شما است. نمونه‌هایی از میز را در ادامه می‌بینید. این میز ناهار خوری دارای ظاهر خاص و خیره کننده است در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک مشاهده میکنید این میز ناهار خوری دارای ظاهر خاص و خیره کننده است در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک مشاهده میکنید این میز ناهار خوری دارای ظاهر خاص و خیره کننده است

اگر فرد خلاقی هستید و به دنبال لوازم جسورانه و خلاقانه می‌گردید باید بدانید که در سال جدید این سبک از میزهای ناهار خوری غوغا به پا کردند و هر بیننده‌ای را شیفته خودشان کردند. شما با خرید میز ناهار خوری چوب و رزین اپوکسی می‌توانید به یک دکوراسیون لوکس و شیک برسید. نمونه‌های از این میز ناهار خوری را در ادامه مشاهده می‌کنید.

در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید با خرید میز ناهار خوری چوب و رزین می‌توانید به یک دکوراسیون لوکس و شیک برسید. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید با خرید میز ناهار خوری چوب و رزین می‌توانید به یک دکوراسیون لوکس و شیک برسید. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید با خرید میز ناهار خوری چوب و رزین می‌توانید به یک دکوراسیون لوکس و شیک برسید. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید با خرید میز ناهار خوری چوب و رزین می‌توانید به یک دکوراسیون لوکس و شیک برسید. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید رزین اپوکسی یک ماده کاربردی است که از آن برای ساخت لوازمی مانند میز ناهار خوری استفاده میشود رزین اپوکسی یک ماده کاربردی است که از آن برای ساخت لوازمی مانند میز ناهار خوری استفاده میشود

تقسیم بندی اتاق مربعی از عرض خانه

بعد از معرفی چند میز جذاب دوباره بپردازیم به این موضوع که چگونه چیدمان مبل و میز و صندلی ناهارخوری در پذیرایی مربع شکل را طراحی کنیم. اگر متراژ بالایی دارید می‌توانید دو مستطیل در پذیرایی خود ایجاد کنید. این تقسیم بندی می‌تواند از عرض و درواقع سمتی که پنجره‌های شما قرار دارد باشد. در چنین شرایطی می‌توانید همانند تصاویر زیر لوازم خودتان را بچینید.

در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع را میبینید در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع با تقسیم بندی عرضی خانه را میبینید در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع را میبینید در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع با تقسیم بندی عرضی خانه را میبینید

تقسیم بندی اتاق مربعی از طول خانه

برخی از افراد تقسیم بندی به شکل برعکس گزینه بالا را ترجیح می‌دهند یعنی تقسیم بندی طولی. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است. درواقع شما با این کار دو فضای مستطیلی دارید به این صورت که یکی از آنها مجاور پنجره‌ها و یکی از آن دورتر از آن قرار دارد. تصاویر زیر نمونه خوبی از این نوع تقسیم بندی هستند.

در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع با تقسیم بندی طولی خانه را میبینید تقسیم بندی اتاق مربعی از طول خانه در این تصویر یک مدل از چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع با تقسیم بندی طولی خانه را میبینید تقسیم بندی اتاق مربعی از طول خانه

یک نکته برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و لوکس: در برخی از تصاویر بالا مشاهده می‌کنید که برخی از دکوراسیون چوبی برای منزلشان استفاده کرده‌اند که بسیار جذاب و شیک است. اما لازم به ذکر است که جذاب‌تر از دکوراسیون چوبی تنها، ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون است. چوب یک عنصر گرم و سنتی است و فلز نیز یک عنصر سرد و صنعتی است و کنار هم قرار گرفتن این دو عنصر متضاد ظاهر خیره کننده‌ای را ایجاد می‌کند. اگر نمی‌خواهید برای تغییر دکوراسیون منزل خود هزینه‌های زیادی را متحمل شوید می‌توانید این ترکیب را با خرید صندلی کانتر داشته باشید. تصاویر زیر را مشاهده کنید.

این میزهای ناهار خوری به شدت جذاب هستند و با هر سبک دکوراسیون داخلی هارمونی دارند. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و فلز را مشاهده میکنید این میزهای ناهار خوری به شدت جذاب هستند و با هر سبک دکوراسیون داخلی هارمونی دارند. در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و فلز را مشاهده میکنید در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و فلز را مشاهده میکنید

این میزهای ناهار خوری به شدت جذاب هستند و با هر سبک دکوراسیون داخلی هارمونی دارند. اگر به این سبک از میزهای ناهار خوری علاقه دارید شاید بررسی موارد بیشتری در زیر برایتان جذاب باشد. 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا هر آن چیزی را که باید در مورد چیدمان مبل و میز کانتر در پذیرایی مربع شکل بدانید خدمتتان عرض کنیم. امیدواریم که از ایده‌ها و تکنیک‌های ارائه شده لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. در آخر نیز به خاطر داشته باشید که اگر فضای اتاق پذیرایی شما کوچک است باید تا جایی که می‌توانید وسایل غیر ضروری و شلوغ را خذف کنید. از المان ساده استفاده کنید. سادگی اصل زیبایی است اگر به درستی از آن استفاده کنید.  

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید