طراحی دکوراسیون مدرن با استفاده از وسایل چوبی

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

طراحی دکوراسیون مدرن به دلیل لوکس بودن و ویژگی‌های خاصی که دارد این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است که در ادامه تمام این ویژگی‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم. اما یکی از ویژگی‌های جذاب این سبک این است که به راحتی می‌توانید آن را با عناصری برجسته ادغام کنید و یک دیزاین منحصر به فرد خلق کنید. یکی از این عناصر برجسته که به شدت توجه ببینده را به خودش جلب می‌کند، چوب است. استفاده کردن از وسایل چوبی در دیزاین مدرن، جلوه آن را چندین برابر لوکس‌تر و شیک‌تر می‌کند.اگر شما نیز به این سبک از طراحی علاقه مند هستید و طرفدار وسایل چوبی هستید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. در ادامه ما چندین ایده برای داشتن یک دکوراسیون مدرن شیک در منزل و محیط کاری و اداری با استفاده از وسالی چوبی را خدمتتان ارائه می‌دهیم.

اصول طراحی دکوراسیون مدرن چیست؟

قبل از این که به معرفی ایده‌ها بپردازیم، بهتر است نگاهی مختصر به اصول مهم و ویژگی‌های سبک دکوراسیون داخلی مدرن بیاندازیم تا کمی با آن آشنا شویم. در هر سبک از دکوراسیون داخلی چندین المان وجود دارد که باید از ساختار خاصی پیروی کنند، این المان‌ها عبارت‌اند از، نورپردازی، نحوه چیدمان، بافت، پالت رنگی و غیره.

اصول دکوراسیون داخلی مدرن به شرح زیر است:

  • رعایت سادگی، توازن و رتیم.
  • استفاده از تزئینات شلوغ ممنوع.
  • بجای آن از آثار هنری مدرن استفاده کنید.
  • دیوارها باید رنگ خنثی داشته باشند.
  • لوازم را با تمرکز بر خطوط بچینید.
  • استفاده از یک الی دو رنگ برجسته در بخش‌هایی خاص (بنابر سلیقه).
  • فضا دارای پلان باز باشد.
  • استفاده از وسایل ساده اما کاربردی.
  • نور زیاد در فضا بواسطه پنجره‌های بزرگ.

طراحی دکوراسیون مدرن با استفاده از وسایل چوبی | فضای مسکونی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن برای منزل کار پیچیده‌ای نیست اما نیازمند رعایت اصولی است که کمی قبل برایتان توضیح دادیم. بهترین وسایل چوبی که می‌توانید برای دکوراسیون مدرن منزلتان استفاده کنید عبارت‌اند از، میز ناهار خوری چوبی ، میز جلو مبلی مدرن، مبلمان با دسته و پایه‌های چوبی و وسایل مختلف دیگر. اما از آنجایی که سادگی اصل اولیه دیزاین به سبک مدرن است، تمرکز ما بر روی وسایل اصلی و برجسته منزل است.

طراحی دکوراسیون مدرن پذیرایی

برای استفاده کردن از وسایل چوبی برای بخش پذیرایی این سوال را از خودتان بپرسید که کدام یکی از وسایل در این اتاق بیشتر در مرکز توجه قرار دارد؟! درست حدس زدید، میزها و مبلمان. بهتر است از مبلمانی که روکش آن دارای رنگ های خنثی با پایه‌ها و دسته‌های تمام چوب است استفاده کنید. همچنن در کنار آن از یک یا دو میز جلو مبلی جدید چوبی استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از این سبک میزها را مشاهده می‌کنید.

برای طراحی دکوراسیون مدرن پذیرایی شما به یک میز جلو مبلی چوبی نیاز دارید میز جلو مبلی چوب و فلز یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون مدرن پذیرایی شما است در این تصویر یک نمونه میز جلو مبلی چوب و فلزرا مشاهده میکنید میز جلو مبلی روستیک یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون مدرن پذیرایی شما است در این تصویر یک نمونه میز جلو مبلی روستیک را مشاهده میکنید

میزی که در بالا مشاهده می‌کنید یک میز جلو مبلی روستیک است که واقعا ظاهر خیره کننده‌ای دارد. این میزها نمای پذیرایی شما را لوکس‌تر می‌کنند و بهترین روش برای استفاده کردن وسایل چوبی برای دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی هستند.

یک نکته، اگر استفاده کردن از رنگ‌های خنثی برای شما جذاب نیست و به رنگی‌های بیشتری در فضای خود احتیاج دارید، به شما توصیه می‌کنم از چندین کوسن رنگی برای مبلمانتان استفاده کنید. سعی کنید رنگی‌های برجسته‌ای مانند زرد، آبی کاربنی و غیره را انتخاب کنید.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

در آشپزخانه این میزهای ناهار خوری هستند که جز کاربردی ترین و مهم‌ترین لوازم محسوب می‌شوند. از این رو شما به یک میز ناهار خوری مدرن چوبی نیاز دارید تا دیزاین مدرن منزلتان را تکمیل کنید. چند نمونه از جذاب‌ ترین و جدید ترین مدل‌های میزهای ناهار خوری چوبی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و فلز را مشاهده میکنید میز ناهار خوری مدرن چوبییک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون مدرن منزل شما است در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری مدرن چوبی را مشاهده میکنید

به این سبک از میزهای ناهار خوری، میزهای روستیک و یا چوب و فلز می‌گویند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای دیزاین اتاق‌ها بهترین پیشنهاد ما استفاده کردن از یک پنل چوبی پشت تخت است. حتی می‌توانید دیوار پشت تخت را تماما با چوب و با نورهای مخفی کار کنید. اما اگر با حضور این حجم از چوب موافق نیستید، می‌توانید با یک میز مطالعه و یا میز عسلی چوبی این مسئله را حل کنید. مدام این نکته را به خودتان گوشزد کنید که ما قصد نداریم که فضای شلوغی داشته باشیم به همین دلیل در استفاده کردن از المان‌های چوبی زیاده رویی نکنید.

طراحی دکوراسیون مدرن فضاهای باز

منظور از فضای باز بالکن، حیاط و فضای روف گاردن است. در این بخش‌ها نیز می‌توانید از المان‌های چوبی استفاده کنید و یک دکوراسیون مدرن را برای آن طراحی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به مقاله زیر سر بزنید:

استفاده از میز های روستیک در فضای باز

طراحی دکوراسیون مدرن فضاهای باز میتوانید از میزهای روستیک برای طراحی دکوراسیون مدرن فضاهای باز منزل خود استفاده کنید

طراحی دکوراسیون مدرن با استفاده از وسایل چوبی | فضای اداری

برای دیزاین فضای کاری  و اداری به سبک مدرن با وسایل چوبی، همانند مورد قبلی باید به کلیات توجه کنید و اصل سادگی را فراموش نکنید. از این جهت بهتر است تمرکزتان را بر روی لوازم اصلی و کاربردی یعنی میزها و صندلی‌ها بگذارید.

یک فضای اداری با این دو وسیله اصلی حالت رسمی و کاری پیدا می‌کنند و از طرفی بر روی متقاضیان و مشتریان تاثیر می‌گذارند. خرید میز مدیریت چوبی و صندلی‌های چوبی میتواند جلوه دکوراسیون محیط کاری را به طور کلی تغییر دهد و لوکس‌تر کند.

دکوراسیون مدرن بخش پرسنل

برای بخش پرسنل می‌توانید از چندین میز اداری ساده تمام چوب و یا ترکیبی از چوب و شیشه، چوب و فلز و یا چوب و رزین استفاده کنید. اینگونه کمی تنوع در فضا ایجاد می‌شود که در روحیه کارکنان نیز تاثیر گذار است. برای خرید صندلی‌های مشتری یا انتظار کمی حساسیت بیشتری بخرج دهید و نمونه‌های لوکس و چوبی تهیه کنید. چوب به خودی خود یک عنصر لوکس و لاکچری است، این کار تاثیرات مثبت زیادی ایجاد خواهد کرد.

طراحی دکوراسیون بخش مدیریت

اولین چیزی که در اتاق مدیر به چشم می‌خورد، میز مدیریت است. اگر می‌خواهید یک فضای کاری و اداری مدرن داشته باشید، باید از المان‌های مدرن مانند میز مدیریت مدرن نیز استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از انواع میز مدیریت لاکچری را مشاهده می‌کنید.

در این تصویر یک میز مدیریت مدرن روستیک را مشاهده میکنید برای خرید میز مدیریت لاکچری به ارتفاع آن دقت کنید در این تصویر یک میز مدیریت خاص چوبی را مشاهده میکنید در این تصویر یک میز مدیریت مدرن به سبک روستیک را مشاهده میکنید میز مدیریت لاکچری چوبی یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون محیط کاری شما است

این میز مدیریت خاص که در بالا مشاهده می‌کنید، در سال جدید بسیار ترند بوده و معماران مشهور زیادی از آنها برای پروژه‌های دکوارسیون داخلی خود استفاده کرده‌اند. یک نکته در مورد خرید میز مدیریت وجود دارد که باید رعایت کنید آن هم ارتفاع آن است. از آنجایی که شما مدت زمان زیادی را قرار است پشت میز کار کنید، باید با آن راحت باشید و ارتفاع یک میز عامل مهمی در این باره است.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا ایده‌های کاربردی و جذابی را برای طراحی دکوراسیون مدرن با استفاده از وسایل چوبی مثل میز تلویزیون خدمتتان ارائه کنیم. امیدواریم که از آنها لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید