راهنمای انتخاب صندلی میز ناهار خوری روستیک

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

انتخاب صندلی میز ناهار خوری به اندازه انتخاب میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار است و نیازمند دقت و حساسیت زیادی است. اگر قصد دارید تا یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و شیک داشته باشید، باید کاملا به این موضوع آگاه باشید که میزهای ناهار خوری چه جایگاهی در این دکوراسیون دارند. از آنجایی که خرید میز ناهار خوری مدرن به یکی از خریدهای ضروری برای هر منزلی تبدیل شده است، می‌توان گفت که میز ناهار خوری جایگاه اساسی‌تری در زندگی ما پیدا کرده است. به همین دلیل است که باید در انتخاب و خرید آن همواره نکاتی را رعایت کرد.

انتخاب صندلی میز ناهار خوری به اندازه انتخاب میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار است

یکی از این نکات مهم، انتخاب صندلی میز ناهار خوری متناسب با سبک دکوراسیون و میز ناهار خوری است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه را که باید در مورد خرید و انتخاب صندلی میز ناهار خوری بدانید، برایتان به طور مفصل توضیح دهیم. برخی از مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • انتخاب صندلی میز ناهار خوری با اندازه مناسب
  • انتخاب استایل صندلی میز ناهار خوری
  • انتخاب جنس صندلی میز ناهار خوری
  • و غیره

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب صندلی میز ناهار خوری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین در انتهای این مقاله برای انواع میز ناهار خوری چوبی، روستیک، چوب و رزین و غیره چندین مدل صندلی مناسب پیشنهاد کرده‌ایم تا ایده بگیرید. انتخاب صندلی میز ناهار خوری باید متناسب با سبک دکوراسیون و میز ناهار خوری باشد

انتخاب صندلی میز ناهار خوری

برای خرید و انتخاب صندلی میز ناهار خوری باید همواره نکاتی را رعایت کنید تا در نهایت یک گزینه ایده آل برای منزلتان تهیه کنید. صندلی میز ناهار خوری باید علاوه بر ظاهر لوکس و شیکی که دارد، دارای یکسری ویژگی‌ها نیز باشد. مهمترین ویژگی یک صندلی مناسب میز ناهار خوری، راحت بودن آن است، سپس ابعاد آن نیز اهمیت زیادی دارد. همچنین جنسی که این صندلی دارا هست برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که شما باید بدانید انتخاب جنس، رنگ، اندازه، استایل و هر چیزی که باید در حین خرید صندلی میز ناهار خوری به آن دقت کنید، مستلزم این است که صندلی میز ناهار خوری با خود میز ناهار خوری همخوانی داشته باشد. در انتهای این مقاله به این موضوعات به طور مفصل پرداخته‌ایم، در صورت تمایل می‌توانید آن بخش را نیز بررسی کنید و مدل‌های میز ناهار خوری لوکسی که پیشنهاد شده را نیز مشاهده کنید.

مهمترین ویژگی یک صندلی مناسب میز ناهار خوری، راحت بودن آن است

انتخاب اندازه صندلی میز ناهار خوری

یکی از کارهایی که باید حتما در زمان خرید لوازم منزل مخصوصا لوازم بسیار کاربردی مانند میز ناهار خوری و صندلی‌های آن انجام دهید، این است که اندازی گیری دقیق داشته باشید. میز ناهار خوری و صندلی های آنها از سایزها و ابعاد مختلفی برخوردار هستند اما چه اندازه‌هایی استاندارد و مناسب است؟! بهترین ارتفاع استاندارد برای قسمت نشیمن یک صندلی میز ناهار خوری 46 سانتی متر است. از طرفی بهترین ارتفاع مناسب برای خود میز ناهارخوری نیز 76 سانتی متر است. باتوجه به این دو اندازه، باید به خاطر داشته باشید که بین نشیمن صندلی میز ناهار خوری و لبه میز باید 30 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. دانستن این موضوع برای چه زمانی کاربردی است؟! زمانی که شما میز ناهار خوری را از قبل تهیه کردید و به دنبال یک ست جدید صندلی برای آنها هستید.

بهترین ارتفاع استاندارد برای قسمت نشیمن یک صندلی میز ناهار خوری 46 سانتی متر است.

اندازه گیری مهم بعدی در مورد تعداد صندلی‌ها متناسب با نوع میز ناهار خوری و فضای منزل شما است. چگونه متوجه شویم که برای ابعاد میز ما چه تعداد صندلی نیاز است؟! هر صندلی به یک فضای 60 سانتی متری از میز ناهار خوری نیاز دارد. برای مثال شما یک میز ناهار خوری به طول 180 سانتی متر دارید. برای چنین میزی شما 3 تا فضای 60 سانتی خواهید داشت، یعنی می‌توانید 6 صندلی داشته باشید. یک مثال دیگر، شما یک میز ناهار خوری با طول 3 متر خریداری کردید. برای چنین میزی می‌توانید 10 صندلی داشته باشید.

انتخاب جنس صندلی میز ناهار خوری

انتخاب جنس صندلی میز ناهار خوری نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما چرا؟! دو موضوع باعث این اهمیت می‌شود که عبارت‌اند از، ماندگاری و طول عمر صندلی و ظاهر و جلوه‌ای که به فضای شما می‌بخشد. اگر میز ناهار خوری که انتخاب کردید، یک میز ناهار خوری چوبی مانند میزهای روستیک است، بهترین گزینه برای آنها صندلی چوبی ساده، یا صندلی با رویه پارچه‌ای، صندلی چرمی، صندلی چوب و فلز، نیمکت چوبی و فلزی و غیره است. اگر میز ناهار خوری روستیک دارید، بهترین گزینه برای آن صندلی چوبی ساده و یا صندلی با رویه پارچه‌ای است. استفاده کردن از صندلی‌های چرمی برای میز ناهار خوری روستیک بسیار زیبا و کاربردی است انتخاب صندلی میز ناهار خوری با رویه مخملی گزینه عالی برای میز ناهار خوری روستیک در این تصویر صندلی میز ناهار خوری با رویه مخملی را میبینید که گزینه عالی برای میز ناهار خوری روستیک است در این تصویر صندلی میز ناهار خوری چرمی و فلزی را میبینید که گزینه عالی برای میز ناهار خوری روستیک است در این تصویر صندلی های مناسب میز ناهار خوری روستیک را مشاهده میکنید

اگر میز ناهار خوری شما، یک میز ترکیبی چوب و فلز است، بهترین صندلی‌هایی که می‌توانید برای آنها تهیه کنید موارد زیر هستند:

  • صندلی‌های چوبی با پایه های فلزی
  • نیمکت‌های چوبی و فلزی
  • صندلی تمام چوب
  • صندلی با رویه پارچه‌ای
  • صندلی چوبی ساده
  • صندلی چرمی
  • صندلی چوب و فلز

استفاده کردن از صندلی های چرمی برای میز ناهار خوری چوب و فلز یک گزینه عالی است در این تصویر صندلی میز ناهار خوری چوبی منحصر به فرد را میبینید که گزینه عالی برای میز ناهار خوری چوب و فلز است استفاده کردن صندلی های مبله برای میز ناهار خوری چوب و فلز یک گزینه عالی است استفاده کردن از نیمکت چوبی برای میز ناهار خوری چوب و فلز یک گزینه عالی است صندلی های چوبی این میز ناهار خوری بسیار جذاب و لوکس هستند در این تصویر صندلی میز ناهار خوری با رویه مخملی را میبینید که گزینه عالی برای میز ناهار خوری چوب و فلز است در این تصویر صندلی میز ناهار خوری چوبی را میبینید که گزینه عالی برای میز ناهار خوری چوب و فلز است صندلی چوبی بهترین گزینه برای میز ناهار خوری چوب و فلز است

اگر هم یک میز ناهار خوری چوب و رزین تهیه کردید، انتخاب صندلی برای آن کار راحت‌تری است. زیرا به راحتی می‌توانید رویه پارچه‌ای صندلی‌ها را با رنگ رزین میز ناهار خوری ست کنید. حتی می‌توانید از نیمکت‌های چوبی و رزینی برای آنها استفاده کنید. از دیگر صندلی های کاربردی و مناسب این میزها نیتوان به این موارد نیز اشاره کرد:

  • صندلی چوبی ساده
  • یا صندلی با رویه پارچه‌ای
  • صندلی چرمی
  • صندلی چوب و فلز
  • نیمکت چوبی و فلزی

صندلی های چرمی مشکیرنگ بهترین گزینه برای میز ناهار خوری چوب و رزین می‌توانید رویه پارچه‌ای صندلی‌ها را با رنگ رزین میز ناهار خوری ست کنید صندلی های چرمی کرمیه رنگ بهترین گزینه برای میز ناهار خوری چوب و رزین در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید که نیمکتش با خود میز ست است صندلی های مبله سفید بهترین گزینه برای میز ناهار خوری چوب و رزین صندلی های مبله بهترین گزینه برای میز ناهار خوری چوب و رزین در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین مشاهده میکنید که نیمکتش با خود میز ست است

در مورد میزهای ناهار خوری چوبی و شیشه‌ای نیز بهترین گزینه‌ها، صندلی‌های چوبی هستند. اما اگر میز ناهار خوری شما فلزی (استیل) و شیشه‌ای است، می‌توانید از صندلی‌های فلزی (استیل) نیز برای آنها استفاده کنید.

انتخاب صندلی میز ناهار خوری راحت

راحتی صندلی میز ناهار خوری یکی از موارد بسیار مهم است که هنگام خرید صندلی باید به آن دقت داشته باشید. صندلی‌هایی با رویه ابری و روکش دار جز راحت‌ترین مدل‌های صندلی هستند. اما از طرفی صندلی‌های خوش تراش و خوش فرم بدون روکش را نیز داریم که برخی از آنها به دلیل ساختار خاصی که دارند، راحت هستند. اما تنها این موضوع نیست که باید به آن دقت داشته باشید. تمیز کردن صندلی‌های روکش دار به مراتب سخت‌تر از تمیز کردن صندلی‌های بدون روکش است. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک بیشتر برایتان اهمیت دارد. انتخاب صندلی بدون روکش برای راحت تمیز کردن و یا انتخاب صندلی روکش دار برای نشستن با ارامش و راحتی برای مدت زمان زیاد! یک نکته بسیار مهم در مورد خرید و انتخاب انتخاب صندلی میز ناهار خوری دسته دار باید بدانید. در بخش بالایی در مورد فاصله استاندار نشیمن صندلی با نیز را برایتان توضیح دادیم. اما این موضوع را نیز باید به خاطر داشته باشید که دسته صندلی میز ناهار خوری باید با سطح میز 18 سانتی متر فاصله داشته باشد.

انتخاب استایل صندلی میز ناهار خوری

یک نکته بسیار مهم در مورد انتخاب صندلی میز ناهار خوری وجود دارد که طراحان برتر دنیا از آن استفاده می‌کنند آن هم این موضوع است که: " برای دیزاین فضای منزلتان به کمک صندلی و میز ناهار خوری سعی کنید از طرح‌هایی استفاده کنید که مکمل یک دیگر باشند اما کاملا هم ست نباشند." یا به بیانی دیگر، اگر به دنبال طرح‌های جسورانه و خلاقانه هستید، می‌توانید از ایجاد تضاد در بین طرح‌ها استفاده کنید. برای مثال می‌توانید به جای استفاده از صندلی‌های میز ناهار خوری تک رنگ و ساده، از انواع طرح‌دار آن استفاده کنید. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که برای خانه‌هایی با متراژ کوچک باید از صندلی های میز ناهار خوری ظریف و ساده و با جزئیات بسیار کم استفاده کنید. اما برای فضاهای بزرگ وجود این جزئیات ایرادی ندارد و می‌توانید از صندلی‌ها زرق وبرق دار و بزرگ استفاده کنید.

قبل از انتخاب صندلی میز ناهار خوری این کارها را انجام دهید

همیشه قبل از اینکه برای خرید یک وسیله اقدام کنید، باید پیش نیازهایی را برای آن فراهم کنید. در مورد خرید و انتخاب صندلی میز ناهار خوری نیز این موضوع صدق می‌کند. قبل از این که صندلی میز ناهار خوری را تهیه کنید باید دو کار بسیار مهم را انجام دهید که به شرح زیر هستند:

  • شناخت انواع میز ناهار خوری
  • انتخاب سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه و یا پذیرایی

هر کدام از این موارد به خودی خود یکسری نکات و توضیحات مختص به خود دارند که می‌توانید در ادامه بررسی کنید. اگر شما میز ناهار خوری را انتخاب کردید و سبک مشخصی نیز برای دکوراسیون داخلی منزلتان مخصوصا بخش پذیرایی و آشپزخانه دارید، می‌توانید از این بخش عبور کنید. اما اگر به دنبال جدیدترین مدل‌های ترند شده میز ناهار خوری هستید، بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با انواع میز ناهار خوری

قبل از انتخاب صندلی میز ناهار خوری باید به خود میز ناهار خوری توجه کرد. میزهای ناهار خوری چوبی جذابی در سال جاری به بازار عرضه شده‌اند که بسیار لوکس و خاص هستند.

میز ناهار خوری چوب و فلز

این میز ناهار خوری دارای یک ظاهر بسیار جذاب و شیک است. اگر علاقه مند به استفاده از ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون منزلتان هستید، خرید میز چوب و فلز یک گزینه عالی برای شما است. این میز ناهار خوری چوبی لوکس با هر سبک از دکوراسیون داخلی در منزل شما ست می‌شود. همچنین قابل استفاده برای فضاهای کوچک و بزرگ است. پایه‌های فلزی میز قدرت و مقاومت میز ناهار خوری را افزایش می‌دهد. در ادامه چندین نمونه از این میزها را مشاهده می‌کنید. میز چوب و فلز با هر سبک دکوراسیونی تناسب دارد و ست میشود در این تصویر یک نمونه میز چوب و فلز با پایه های آهنگی مشکی را مشاهده میکنید در این تصویر یک نمونه میز چوب و فلز را مشاهده میکنید اگر علاقه مند به استفاده از ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون منزلتان هستید، خرید میز چوب و فلز یک گزینه عالی برای شما است.

میز ناهار خوری چوب و رزین

یکی دیگر از انواع میزهای چوبی که بسیار ترند شده و طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است، میز ناهار خوری چوب و رزین است که در ادامه نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید. این میزهای چوبی جذاب از ترکیب تنه درختان و ماده رزین اپوکسی ساخته شده اند. این میزها بر خلاف تصور دیگران از مقاومت بالایی برخوردار هستند، زیرا رزین استفاده شده در آنها یک رزین باکیفیت وارد شده از کشور کره است. این میزهای ناهار خوری چوب و رزین با سبک‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی همخوانی دارند و یک انتخاب عالی برای دکوراسیون مدرن و لوکس منزل شما هستند.

در این تصویر یک نمونه میز چوب و رزین با پایه های مشکی را مشاهده میکنید

میز ناهار خوری روستیک

یکی دیگر از انواع میزهای ناهار خوری ترند شده در سال جدید، میز ناهار خوری روستیک است که بسیار لوکس و منحصر به فرد است. این میزها را از اسلب های تنه درختان می‌سازند بدون آنکه در ظاهر چوب تغییری ایجاد کنند. این میزها نیز برای هر سبک از دکوراسیون داخلی از جمله، سبک کلاسیک، مینیمال، مدرن، سنتی و غیره مناسب است. این میزها از استحکام بالایی برخوردار هستند و از این جهت دارای طول عمر بالایی هستند. در ادامه چند نمونه‌ای از این مدل میزهای جذاب چوبی را مشاهده می‌کنید. میز ناهار خوری روستیک یک گزینه عالی برای پذیرایی شما است در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک را مشاهده میکنید میز ناهار خوری روستیک با ظاهر لوکسی که دارد دکوراسیون منزل شما را نیز جذاب میکند در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک را مشاهده میکنید که صندلی های رویه کوبی شده و نیمکت چوبی دارد

اگر به این سبک از میزهای ناهار خوری علاقه مند شدید، می‌توانید موارد بیشتری از آنها را در ادامه مشاهده و بررسی کنید.

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و آشپزخانه

بعد از اینکه میز ناهار خوری خود را انتخاب کردید، یک مورد دیگر نیز باقی می‌ماند که باید حتما قبل از انتخاب صندلی میز ناهار خوری آن را بررسی کنید. آن هم سبک دکورایسون داخلی اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه شما است. برای اینکه بتوانید صندلی متناسب با دیزاین منزلتان تهیه کنید، نیاز است تا برای مثال سبک دکوراسیون خودتان را تعیین کنید، پالت رنگی دکوراسیون خود را مشخص کنید. رعایت کردن تمامی این موارد ظریف باعث می‌شود تا دکوراسیون منزل شما علاوه بر اینکه تکمیل می‌شود، بی نقص و لوکس نیز باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه که در مورد خرید و انتخاب صندلی میز ناهار خوری نیاز است بدانید را برایتان توضیح دهیم. بعد از مطالعه این مقاله، دیگر می‌توانید به راحتی و با آگاهی کامل برای میز ناهار خوری خود صندلی مناسب را تهیه کنید. درواقع تلاش کردیم تا با بیان نکات اساسی و کلیدی در این زمینه به شما کمک کنیم تا به یک دکوراسیون لوکس و منسجم در منزلتان دست یابید. امیدواریم که از این مطلب نیز لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.  

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید