استفاده از میز های روستیک در محیط های مرطوب

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

آیا میز های روستیک در محیط های مرطوب دچار آسیب و ترک می‌شوند؟ آیا رطوبت به لوازم چوبی مانند میزهای ناهار خوری چوبی صدمه می‌زند؟ میزان رطوبت استاندارد برای منزل شما چقدر است؟ برای جلو گیری از این آسیب‌ها چه اقداماتی باید انجام داد؟! اگر قصد خرید میز ناهار خوری مدرن چوبی مخصوصا میزهای روستیک را دارید، باید به این موضوع دقت کنید. رطوبت موضوع مهمی است که اغلب افراد آن را جدی نمی‌گیرند اما بعد از دیدن ترک میز خود، شوکه می‌شوند. اگر در مناطق مرطوبزندگی می‌کنید، این مقاله را تا انتهای دنبال کنید تا اقدامات لازم برای مراقبت از میزها و دیگر لوازم چوبی منزلتان را به درستی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین در انتها چندین نمونه از میز های روستیک را خدمتتان معرفی کردیم که می‌توانید آنها را نیز برری بفرمایید.

آیا میز های روستیک در محیط های مرطوب دچار آسیب می شوند؟

این موضوع کاملا طبیعی و واقعی است که اغلب لوازم چوبی مانند میزهای ناهار خوری و یا مبلمان در آب و هوای معتدل مانند شمال کشورمان، در شرایط گرم و مرطوب عمر طولانی ندارند. میز های روستیک در محیط های مرطوب دچار آسیب و ترک می‌شوند

لوازم چوبی مانند میز های روستیک در محیط های مرطوب به مرور زمان رطوبت را جذب می کنند و متورم می شوند. به این رفتار چوب در این شرایط، به اصطلاح حرکات رطوبتی گفته می‌شود که در تغییر فصل‌ها شاهد آنها هستیم. تورم چوب تا یک حدی قابل توجیه است اما اگر رطوبت را کنترل نکنید، این تورم منجر به ترکی در سطح چوب می‌شود.

نکات ایمنی برای مراقبت از میز های روستیک در محیط های مرطوب

همانطور که در محیط بیرون میزان رطوبت هوا تغییر می‌کند در منزل شما نیز رطوبت هوا متغییر است. چوب نیز به تغییرات نسبی این رطوبت بسیار حساس است. گفته برخی از سازندگان لوازم چوبی: اگر شما تا حد زیادی سعی در خشک کردن هوای منزلتان داشته باشید و روطبت آن را کاهش دهید، باز هم شاهد آسیب‌هایی در سطح لوازم خود خواهید بود. با کاهش رطوبت، چوب میز نیز رطوبت معمول خودش را از دست می دهد و در نتیجه باعث ترک خوردن آن می‌شود. رطوبت به لوازم چوبی مانند میزهای ناهار خوری چوبی صدمه می‌زند

لازم به ذکر است که این فقط یک پدیده خاص در فصل زمستان نیست. ممکن است در طی فصل‌ها میزان رطوبت منزل شما بارها و بارها دچار تغییرات شدیدی شود. موضوع اصلی این است که این انبساط و انقباض‌ها به مرور زمان مضر هستند. اما برای جلو گیری از این موضوع چه می‌توان کرد؟

  1. مقدار دما و میزان رطوبت نسبی استاندارد برای میزهای ناهار خوری روستیک، مقداری بین 18 و 25 درجه سانتیگراد و رطوبت 50 و 55 درصد است.
  2. میزان رطوبت بیشتر از ین مقدار، برای مثال رطوبت نسبی بیش از 70 درصد، اصلا برای میزها و لوازم چوبی مناسب نیست.
  3. از طرفی اگر مقدار رطوبت نسبی به زیر 30 درصد برسد و برای مدت طولنی این گونه باقی بماند، چوب خشک می شود و ترک می خورد.
  4. در زمستان که از لوازم گرمایشی استفاده می‌کنیم، رطوبت هوا را کاهش می‌دهیم. به همین منظور بهتر است یک دستگاه بخور در خانه برای متعادل سازی رطوبت استفاده کنیم.
  5. اگر این لوازم را در زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، گاراژ یا انبار نگهداری می‌کنید، باید بدانید که در این صورت عمر آنها کمر می‌شود و زودتر فرسوده می‌شوند.
  6. سعی کنید چیدمان منزلتان به گونه‌ای باشد که میز ناهار خوری روستیک شما در مجاورت لوازم گرمایشی قرار نگیرد.
  7. در فصل تابستان نیز که میزان رطوبت بالا است، می‌توانید از تهویه هوا و یا رطوبت گیرها استفاده کنید. حتی باز گذاشتن پنجره‌ها و اینکه اجازه دهید هوا رفت و آمد داشته باشد نیز این میزان رطوبت به تعادل می‌رسد.

معرفی میز های روستیک

میز ناهار خوری روستیک جز جذاب ترین میزهای ناهار خوری است که در سال جاری به بازار معرفی شده و محبوبیت زیادی را به دست آورده است. این میزها به دلیل ظاهر بسیار خاصی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. همانطور که در بالا چندین نمونه از این میزها را مشاهده کردید، چوب خامی که برای ساخت این میزها استفاده شده است بسیار جلب توجه می‌کند و جذاب است.

در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک جذاب مستطیل شکل را مشاهده میکنید در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری روستیک را مشاهده میکنید میز های روستیک در محیط های مرطوب دچار آسیب های زیادی می شوند میز های روستیک در محیط های مرطوب ممکن است دچار تورم و ترک شوند اگر میز های روستیک در محیط های مرطوب قرار دارند حتما از یک رطوبت گیر استفاده کنید

این میزها را از اسلب‌های طول و عرضی تنه درختان می‌سازند، بدون آن که در ظاهر آن تغییری ایجاد کنند. منظور از اسلب تنه درخت، همان برش‌های ورقه‌ای تنه درختان است. طراحان این ورقه‌ها را به همان شکل طبیعی خودشان استفاده می‌کنند و دخالتی در ظاهر آنها ندارند. درواقع قصد دارم بگوییم که تمامی نقش و نگارهای سطح میز، طبیعی هستند. موضوع جذاب دیگری که راجع به این میزها وجود دارد، مقاومت و استحکام آنها‌ها است. این میزها طول عمر بالایی دارند و تا مدت‌های طولانی برای شما خواهند ماند. همچنین به دلیل ظاهر منحصر به فردی که دارند به راحتی می‌توانید آنها را با هر سبک از دکوراسیون داخلی که علاقه دارید، ست کنید. البته که این میزها مدل‌های متنوعی نیز دارند که در ادامه برایتان نمونه‌های آنها را قرار دادیم.

میز ناهار خوری چوب و فلز

خرید میز ناهار خوری چوب و فلز حتی با فاکتور گرفتن از ظاهر جذابش، مزایای زیادی برای شما دارد. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید این میزها بسیار لوکس هستند و در هر قسمت از منزل شما که حضور داشته باشند، به آن بخش نمای شیک و جذابی می‌بخشند.

میز ناهار خوری چوب و فلز را از اسلب های تنه درختان میسازند میز ناهار خوری چوب و فلز ظاهر بسیار جذابی به دکور شما میبخشد میز ناهار خوری چوب و فلز یک انتخاب عالی برای دکوراسیون منزل شما است میز ناهار خوری چوب و فلز برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است در این تصویر یک مئل میز ناهار خوری چوب و فلز را مشاهده میکنید

پایه های میزهای ناهار خوری چوب و فلز از آهن است به همین دلیل نیز، مقاومت و استحکام میز را افزایش می‌دهد. پایه‌های به یک ماده خاصی پوشیده شده است که به آن حالت ضد آب، ضد خش و ضد لک داده است. همچنین رنگ مشکی مات پایه‌ها جذابیت میز را چندین برابر کرده است. میزهای ناهار خوری چوب و فلز برای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی از جمله، سبک کلاسیک، سبک مینیمال، سبک مدرن و سنتی مناسب است. این میزها را می‌توانید در آشپزخانه و پذیرایی منزلتان قرار دهید. حتی این میزها یک گزینه عالی برای فضاهای باز منزل شما مانند حیاط، باغچه و یا روف گاردن است. اگر به این سبک از میزهای روستیک و جذاب علاقه مند شدید، می‌توانید نمونه های بیشتری از آنها را در ادامه مشاهده و بررسی کنید. این نمونه‌ها توسط تیم زیست استودیو طراحی و ساخته شده است که از مرغوب‌ترین متریال استفاده می‌کنند. 

میز ناهار خوری چوب و رزین

میز ناهار خوری چوب و رزین اپوکسی یکی دیگر از انواع میزهای ناهار خوری چوبی است بسیار جذاب است. یکی از موضوعاتی که در مورد این میز برای خریداران جذاب است، کاربردی بودن بیش از حد این مدل میز است. این میزها علاوه بر اینکه قایل استفاده برای منزل شما هستند، یک گزینه عالی برای محیط کاری شما نیز محسوب می‌شوند. برای مثال می‌توانید برای مزون، رستوران، کافی شاپ، میز کار و غیره از آنها استفاده کنید. رزین یک ماده مستحکم و کاربردی است که در ساخت این میزها به عنوان متریال مکمل و ترکیبی استفاده شده است. رزین دارای رنگ‌های متنوع و مختلف است. از این رو می‌توانید به راحتی این میزها را با دیگر حاضر در منزلتان ست کنید. برای مثال رنگ رزین قابلیت ست شدن با روسه صندلی‌های میز ناهار خوری، پرده‌ها، فرش‌ها و مبلمان را دارد.

در این تصویر یک مدل میز ناهار خوری چوب و رزین را مشاهده میکنید میز ناهار خوری چوب و رزین یک انتخاب عای برای دکوراسیون منزل شما است میزهای ناهار خوری رزین بسیار جذاب هستند می‌توانید رنگ رزین میز ناهار خوری چوب و رزین خود را با صندلی ها و نیمکت های آن ست کنید در این تصویر یک میز ناهار خوری چوب و رزین را مشاهده میکنید که رنگ رزین آن با صندلی هایش ست شده است

جمع بندی

میز و صندلی ناهار خوری روستیک در محیط های مرطوب ممکن است آسیب پذیر شوند، از این رو ما در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی و جمع آوری نکات ایمنی و کلیدی در ابن باره به شما در حفظ و نگهداری بهتر این میزها کمک کنیم. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. اگر هر گونه سوال دیگری در این زمینه دارید، می‌توانید در بخش نظرات با در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان به آنها پاسخ دهیم.    

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید