آشنایی با مدل ها و چیدمان شلف های شیک چوبی

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

این روزها در اکثر دکوراسیون‌های مدرن از شلف دیواری چوبی شیک و مدرن استفاده می‌کنند. زیرا آنها علاوه بر زیبایی که به دکوراسیون شما می‌بخشند، بسیار کاربردی نیز هستند. در گذشته از طبقه بندی های دیواری که طاقچه نام داشتند استفاده می‌کردند. درواقع اگر به گذشته نگاه کنید می‌بینید که در تمامی منازل، ما از این طبقه بندی‌ها در انواع و اشکال مختلف استفاده می‌کردیم. شلف های شیک چوبی شاید جز ارکان اصلی یک دکوراسیون محسوب نشوند، اما می‌توانند تاثیرات زیادی در زیبایی و تکمیل آن داشته باشند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی کردن 35 نمونه جذاب از انواع شلف های شیک چوبی به شما در چیدمان آنها نیز کمک کنیم تا ایده بگیرید.

انواع شلف های شیک چوبی

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی منزل مدرن می‌توانید از انواع شلف های چوبی استفاده کنید. اما چرا تاکید ما بیشتر بر روی شلف های چوبی است؟! می‌دانید متریال‌های متنوع بسیار زیادی هستند که براس تهیه و ساخت شلف از آنها استفاده می‌شود، اما در بین تمامی آنها چوب جلوه خاصی دارد. چوب یک عنصر لوکس، زنده، انرژی بخش و طبیعی و جذاب است که ناخودآگاه توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند. در سال جاری نمونه‌های بسیار متنوعی از شلف های چوبی واراد بازار شدند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • شلف چوبی روستیک
  • شلف چوب و رزین
  • شلف چوب و فلز
  • شلف چوب و شیشه

انتخاب هر کدام از این مدل‌ها به نوع و سبک دکوراسیون داخلی منزلتان بستگی دارد. برای مثال اگر طرفدار استفاده کردن از ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون منزلتان هستید، بهترین گزینه‌ها برای شما شلف‌های روستیک، چوب و رزین و چوب و فلز است. در ادامه نمونه‌های متنوع و لوکسی از تمامی این مدل‌ها را مشاهده می‌کنید.

35 مدل شلف چوبی لوکس و ایده برای چیدمان آنها در منزل

برخلاف تصور عده از افراد شلف‌ها تنها برای طبقه بندی کتاب‌ها در منزل استفاده نمی‌شوند. بلکه با کمی خلاقیت می‌توانید کاربردهای آنها را گسترش دهید. در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد که در هر بخش چگونه می‌توانید از شلف‌ها استفاده کنید.

چیدمان شلف های چوبی در پذیرایی

بخش عظیمی از کاربرد شلف‌ها در پذیرایی است. انواع مختلفی از شلف‌ها را می‌توانید در پذیرایی منزلتان استفاده کنید که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • شلف چوبی آویز
  • شلف چوبی ایستاده
  • شلف چوبی قفسه‌ای
  • شلف چوبی دیواری
  • شلف چوبی پایه دار
  • شلف چوبی باکس دار

باتوجه به سبک دکوراسیون منزلتان می‌توانید از تمامی این مدل‌ها استفاده کنید. اما اگر فضای کمی دارید توصیه می‌کنیم که مدل‌های دیواری و آویز یا مدل‌هایی که قطر و عمق کمی دارند استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از این مدل‌ها را مشاهده می‌کنید که فضای کمی را اشغال می‌کنند و در عین حال که کاربردی هستند، زیبایی خیره کننده‌ای نیز دارند.

در این تصویر یک مدل شلف چوبی روستیک را مشاهده میکنید باتوجه به سبک دکوراسیون منزلتان می‌توانید از انواع شلف های شیک چوبی استفاده کنید در این تصویر یک مدل شلف چوبی ساخته شده از تنه درخت را مشاهده میکنید شلف های چوبی نردبانی بسیار محبوب و پرفروش هستند یک شلف چوبی لوکس مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل شما   در این تصویر یک مدل شلف چوبی ساده و جادار را مشاهده میکنید در این تصویر یک مدل شلف چوبی نردبانی ایستاده را مشاهده میکنید

اگر در پذیرایی منزلتان میز ناهار خوری چوبی مانند میز روستیک و یا چوب و فلز دارید، می‌توانید از شلف‌های چوبی که در ادامه مشاهده می‌کنید استفاده کنید. شاید علاقه مند باشید تا چند نمونه از این میزهای ناهار خوری را مشاهده و بررسی کنید. در ادامه جدیدترین مدل‌های میز ناهار خوری روستیک را مشاهده می‌کنید. ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون منزل، بسیار شیک و تاثیر گذار است و نگاه هر ببینده‌ای را به خودش جلب می‌کند. چوب یک عنصر گرم و طبیعی و فلز یک عنصر سرد و صنعتی است و ترکیب این دو تعادل خاصی را در فضا ایجاد می‌کند.

در این تصویر یک مدل شلف چوب و فلز را مشاهده میکنید

برای خانه‌هایی با متراژ بالا، علاوه بر اینکه می‌توانید از نمونه‌های بالا استفاده کنید، می‌توانید از شلف‌های بزرگ و قفسه‌ای نیز استفاده کنید. نمونه‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید بسیار لوکس و جذاب هستند و برای هر سبک از دکوراسیون داخلی مناسب هستند. در خانه‌هایی یزرگ می‌توانید از شلف‌های بزرگ و قفسه‌ای استفاده کنید. در این تصویر یک مدل شلف چوبی لوکس را مشاهده میکنید در این تصویر یک مدل شلف چوبی طبقه ای را مشاهده میکنید در این تصویر یک مدل شلف چوبی طبقه ای با عمق کم را مشاهده میکنید   این مدل از شلف‌های قفسه ای برای پذیرایی های بزرگ مناسب است

به کمک شلف های شیک چوبی می‌توانید از بخش های بلااستفاده‌ایی مانند گوشه‌های اتاق پذیرایی نهایت استفاده را ببرید. این تکنیک برای خانه‌های که فضای کمی دارند بسیار ایده‌آل است. زیرا اینگونه می‌توانید بدون اینکه فضایی را اشغال کنید از فضاهای بلااستفاده، استفاده کنید و ظرفیت منزلتان را افزایش دهید. گوشه‌ها در صورتی که لوازم زیادی برای دکور کردن منزلتان مانند گلدان، مجسمه و غیره ندارید خالی می‌مانند و جلوه زیبایی نخواهند داشت. از این رو می‌توانید با قرار دادن یک شلف چوبی کشیده در این قسمت از فضای خود به صورت بهینه استفاده کنید. همچنین با این کار شما خطای دید ایجاد می‌کنید و قد منزلتان را بلندتر نشان می‌دهید. اگر گوشه‌ اتاق در نزدیکی پنجره باشد، بهترین گزینه برای آن شلف‌ها مخصوص گلدان است. اما اگر در در قسمتی از پذیرایی قرار دارد که نور زیادی نیست و به اصطلاح حالت دنجی دارد، بهترین گزینه برای قرار دادن کتاب‌هایتان است.

به کمک شلف های شیک چوبی می‌توانید از بخش های بلااستفاده‌ایی مانند گوشه‌های اتاق پذیرایی نهایت استفاده را ببرید. بدون اینکه فضایی را اشغال کنید با استفاده از شلف چوبی از فضاهای بلااستفاده، مانند گوشه دیوار استفاده کنید به کمک شلف های شیک چوبی می‌توانید از بخش های بلااستفاده‌ایی مانند گوشه‌های اتاق پذیرایی نهایت استفاده را ببرید. در این تصویر یک مدل شلف چوبی طبقه ای که برای گوشه دیوار طراحی شده است را مشاهده میکنید

شلف‌های طبقه‌ای جز محبوب‌ترین مدل‌ها هستند که در ادامه نمونه‌هایی از آنها را مشاهده می‌کنید.

در این تصویر یک مدل شلف چوبی طبقه ای را مشاهده میکنید شلف های شیک چوبی بهترین گزینه برای تکمیل دکوراسیون منزلتان هستند شلف‌های طبقه‌ای جز محبوب‌ترین مدل‌ها هستند که در ادامه نمونه‌هایی از آنها را مشاهده می‌کنید. شلف‌های طبقه‌ای جز محبوب‌ترین مدل‌ها هستند که در ادامه نمونه‌هایی از آنها را مشاهده می‌کنید.

شلف های چوبی قابل استفاده به عنوان جدا کننده فضاهای منزل مانند پذیرایی و اتاق غذا خوری است.

در این تصویز از یک شلف چوبی به عنوان جدا کننده فضای پذیرایی و اتاق غذا خوری استفاده شده است.

برای افزایش فضای مفید در خانه های کوچک می‌توانید از مدل‌های زیر استفاده کنید.

در این تصویر یک شلف دیواری چوبی را مشاهده میکنید برای افزایش فضای مفید در خانه های کوچک می‌توانید از مدل‌های زیر استفاده کنید.

اگر در پذیرایی منزلتان یک میز تلویزیون  چوبی دارید می‌توانید از شلف‌های چوبی مانند نمونه زیر در کنار آن برای قرار دادن کتاب‌ها، CD و DVD و غیره استفاده کنید. در این تصویر یک شلف چوبی ایستاده برای دسته بندی کتاب‌ها را مشاهده میکنید

در کنار یک میز تلویزیون و شلف چوبی، یک میز جلو مبلی چوبی می‌تواند تکمیل کننده دکوراسیون پذیرایی باشد. اگر به میزهای جلو مبلی روستیک علاقه دارید در ادامه می‌توانید جدیدترین مدل‌های میز جلو مبلی روستیک را مشاهده می‌کنید.

چیدمان شلف های چوبی در آشپزخانه

اشپزخانه نیز جز آن دسته از فضاهایی است که لوازم زیادی در آن قرار دارد و گاهی با کمبود فضا در آن مواجه می‌شوید. می‌توانید این مشکل را با خرید چند شلف چوبی برطرف کنید. در ادامه نمونه‌های برایتان قرار تا ایده بگیرید. اشپزخانه نیز جز آن دسته از فضاهایی است که لوازم زیادی در آن قرار دارد و گاهی با کمبود فضا در آن مواجه می‌شوید به همین دلیل به شلف‌ها نیاز دارید شلف چوبی بهترین راه حل برای افزایش ظرفیت فضای است در این تصویر یک ایده برای چیدمان شلف های چوبی در آشپزخانه را مشاهده میکنید

استفاده از شلف های چوبی در اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و یا فضای جدیدی برای اضافه کردن کمد و میز جدید را ندارید، می‌توانید با استفاده از شلف‌هایی مانند نمونه‌های زیر، این مشکل خود را رفع کنید. این مدل از شلف‌ها بسیار زیبا، جادار، سبک و کاربردی هستند و با هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارند. چه در اتاق مطالعه و اتاق کار و چه در اتاق خواب، بدون محدودیت می‌توانید از این شلف‌ها استفاده کنید. در این تصویر یک ایده برای چیدمان شلف های چوبی در اتاق خواب را مشاهده میکنید در این تصویر یک شلف چوبی ساده را مشاهده میکنید که برای اتاق خواب گزینه مناسبی است در این تصویر یک ایده برای چیدمان شلف های چوبی لوکس در اتاق خواب را مشاهده میکنید بر روی دیوار در تاتاق خواب یا اتاق مطالعه خود از این مدل شلف های شیک چوبی استفاده کنید این مدل از شلف های چوبی برای اتاق خواب و برای لوازم کوچک بسیار مناسب است

استفاده از شلف های چوبی در سرویس بهداشتی و حمام

در حمام به دلیل رطوبت زیاد نمی‌توانید از کمد چوبی استفاده کنید. اما بجای آنها می‌توانید از شلف‌های چوبی دیواری استفاده کنید. نمونهای از این شلف‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. در تصویر ایده استفاده از شلف های چوبی در سرویس بهداشتی و حمام را مشاهده میکنید

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی 35 مدل جذاب از شلف های شیک چوبی به شما کمک کنیم تا ایده بگیرید. همچنین ایده‌ها و راهکارهای خلاقانه‌ای برای استفاده کردن از انواع شلف در بخش‌های مختلف منزل را ارائه کردیم که امیدواریم لذت برده باشید. با مطالعه این مقاله و استفاده کردن از ایده‌های ما می‌توانید دکوراسیون منزل مدرن خود را لوکس‌تر و شیک‌تر کنید.  

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید